Samoloty

Samolot amfibia KAMA - HYDRO FP6

Samolot Hydran został skonstruowany w 1988 r przez znanego konstruktora Fabrizio Pisanego( P92 echo). W 1998 r rozpoczęliśmy wspólnie z konstruktorem modernizację samolotu obejmującą zmianę: zespołu napędowego na silnik Rotax 912 IS, instalację paliwową, awionikę, kształt łodziowej części kadłuba, oraz dobór śmigła o zmiennych skoku do parametrów silnika. Celem tych zmian było przystosowanie samolotu do certyfikacji w/g przepisów JAR VLA, LSA, UL. Istotną zmianą
było przystosowanie samolotu do gaszenia pożarów. Obecnie samolot może pobierać wodę w trakcie startu z wody.
Konstrukcja samolotu to laminaty na bazie żywic, tkanin szklanych i węglowych. Węzły mocowania silnika podwozia, zastrzałów skrzydeł to konstrukcja metalowa. Samolot napędzany może być silnikiem Rotax 912IS współpracującym z trójłopatowym śmigłem Porchellinniego o zmiennym skoku z rewersem. Zamontowane wysoko skrzydła i usterzenie brak pływaków bocznych na skrzydłach zapewniają bardzo dobre właściwości
manewrowe i pilotażowe – ta wersja samolotu nosi nazwę KAMA-Hydro FP6. Na bazie doświadczeń obecnie przygotowujemy 8 osobowy wielozadaniową hybrydową amfibie z innowacyjnym systemem wspomagania startu z wody i manewrowania na niej. Samolot będzie wyposażony w składane skrzydła będzie przeznaczony do gaszenia pożarów, akcji ratowniczych, monitoringu wód i dalekiej turystyki.

Podwozie Kabina

Samolot wyposażony jest w chowane w locie podwozie . Przezroczyste wizjery w wnętrzu kabiny pozwalają na wizualne stwierdzenie stanu położenia podwozia.

Koła podwozia głównego wyposażone są w hamulce tarczowe.

Koło przednie jest sterowane .

Bogato przeszklona dwuosobowa kabina załogi o szerokości 124cm z miejscami obok siebie zapewnia komfort i bardzo dobrą widoczność. Kabinę wyposażono w: ogrzewany bagażnik za regulowanymi fotelami załogi i zdwojone układy sterowania.

Awionika to połączenie przyrządów analogowych z systemem na wyświetlaczu nawigacji, pilotażu i kontroli silnika.

Szerokość kabiny 120cm.

Osiągi z silnikiem 912IS

Prędkość maksymalna:
185km/h
Prędkość przelotowa:
170km/h

Prędkość minimalna na klapach:
65km/h

Prędkość dopuszczalna:
210km/h
Zasięg:
800km
Pułap praktyczny:
3500m
Średnie zużycie paliwa:
8-12l/h

Długość startu z lądu:
150m

Długość startu z wody:
200m

Dobieg:
100m
Start na przeszkodę 15m:
200m
Wznoszenie:
5,5m/s

Masa KAMA HYDRO FP6

Masa pustego samolotu: 350kg
Masa startowa: 500kg-620kg
Dopuszczalne obciążenie: -3 +7G
Masa bagażu: 35-100kg

Wymiary Samolotu

Rozpiętość: 9,22m
Długość: 6,30m
Wysokość: 2,90m
Powierzchnia nośnika: 12,6m2

Sprawdź filmy