Amfibie

Dutton Kama Sp-2

Pojazd wodno-lądowy Dutton Kama Sp-2 to normalny użytkowy samochód terenowy dopuszczony do ruchu drogowego, który w dodatku pływa i jest rejestrowany także jako jednostka pływająca. Cechami charakterystycznymi są: nierdzewiejąca konstrukcja i ekonomiczna eksploatacja. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym trasa miasto nie przekracza 8l/100km, na wodzie 12l/h.
Pojazd można skonfigurować jako pojazd dwu lub czteroosobowy, kabriolet, pickup. Pojazd posiada trzy przedziały: kierowcy, pasażerów i bagażu, które można ze sobą łączyć, rozdzielać, zakrywać dachami miękkimi i sztywnymi.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym trasa miasto nie przekracza 8l/100km, na wodzie 12l/h.

Kadłub Pojazdu

W konstrukcji kadłuba pojazdu wykorzystano nowoczesne materiały kompozytowe – laminaty z żywic, tkanin szklanych, węglowych, materiałów przekładkowych i technologię firmy KAMA wykorzystywaną przy budowie wodnosamolotów i dużych zwężek pomiarowych. Tak wykonany kadłub zapewnia niespotykaną w seryjnych samochodach wytrzymałość, lekkość konstrukcji, co dla amfibii ma duże znaczenie. Jedynymi elementami metalowymi kadłuba są węzły mocowania pasów zawieszenia, pałąk przeciwkapotażowy, które wykonano w kwasoodpornej stali. Wypornościowy kadłub posiada wbudowane przedziały i komory wypornościowe.
Kadłub może być wyposażony w pneumatyczny awaryjny system zwiększenia wyporności kadłuba.

Najważniejsze Zalety Pojazdu Dutton Kama Sp-2

Dopuszczony do ruchu drogowego
Pojazdem można poruszać się po drogach publicznych.
Zarejestrowana jednostka pływająca
Można legalnie przemieszczać się na wodach.
Technologia firmy KAMA
Wykorzystywana przy budowie dużych zwężek pomiarowych.
Nowoczesne laminaty kompozytowe
Z żywic, tkanin szklanych, węglowych, materiałów przekładkowych.
Nierdzewiejąca konstrukcja
Przebywaj na wodzie dowolnie długo.
Ekonomiczna eksplotacja
Na trasie nie przekracza 8l/100km, na wodzie 12l/h

Wielozadaniowość

Pojazd Dutton Kama Sp-2 jest pojazdem wielozadaniowym, może spełniać funkcję pojazdu rekreacyjnego, pojazdu inspekcyjnego (przelewy burzowe, kontroli wałów przeciwpowodziowych, śluz, jazów, innych urządzeń i budowli melioracyjnych), z powodzeniem może pełnić funkcję pojazdu ratowniczego.
Jako samochód porusza się z prędkością do 140km/h, wjazd do wody nie wymaga żadnego przygotowania. Drzwi można otworzyć podczas pływania.
Wyposażenie pojazdu w wymiennikowy układ chłodzenia cieczy chłodzącej i oleju pozwala pływać na bardzo duże odległości.
Natomiast w podłodze pojazdu umieszczono zamykane otwory rewizyjne służące do kontroli przestrzeni podpodłogowej.

Dutton Kama Sp-2 Wyposażony Jest w Systemy

01
Klimatyzacji
02
Ogrzewania
03
Przewietrzania kabiny pasażerskiej
04
Przewietrzania i osuszania wewnętrznej podpodłogowej przestrzeni kadłuba

Pędnik strugowodny

Napęd na wodzie zapewnia pędnik strugowodny. Zastosowanie innowacyjnego systemu sterowania zapewnia niezwykłą manewrowość pojazdu. Pędnik strugowodny jest napędzany przez silnik napędowy samochodu. Nasz pędnik pracuje zupełnie cicho przy wolnych obrotach silnika, zapewniając uciąg 40-150kG i prędkość 3-4km/h. Maksymalna prędkość na wodzie z silnikiem strumieniowym wynosi 8-10km/h. Dutton Kama Sp-2 może być napędzana także silnikiem przyczepnym mocowanym na rufie. Silnikiem przyczepnym może być zarówno silnik spalinowy jak i elektryczny.
Umożliwia to wykorzystanie pojazdu na akwenach, na których nie dopuszcza się użytkowania jednostek z napędem spalinowym.

Napęd w Pojeździe

Źródłem napędu pojazdu na lądzie i wodzie jest czterocylindrowy silnik benzynowy 1.3l o mocy 85KM. Układ mechaniczny pojazdu bazuje na zmodyfikowanych podzespołach Suzuki Jimmy i Samurai – mosty, napędowe, reduktor, silnik, skrzynia biegów. Dutton Kama Sp-2 posiada bardzo dobre właściwości terenowe. Skrzynia przekładniowa umożliwia jazdę z przełożeniami terenowymi i szosowymi, może być napędzana tylko tylna oś lub obie osie. Ponadto mosty napędowe mogą być wyposażone w blokady sterowane pneumatycznie. Zródłem ciśnienia jest wbudowany na stałe w kadłubie pojazdu kompresor, który służy do podwższenie ciśnienia w mostach i reduktorze podczas pływania, pokonywania przeszkód wodnych i jazdy po podmokłym terenie.
Kadłub może być wyposażony w pneumatyczny awaryjny system zwiększenia wyporności kadłuba.

Wyposażenie Dutton Kama Sp-2

Do poruszania się po drogach publicznych

Pasy

Szekle

Ręczna wyciągarka przenośna

W zależności od potrzeb, może być zabudowana z tyłu lub przodu pojazdu, można jej także używać na lądzie.

Wbudowane węzyły mocowania wciągarki

Światła nawigacyjne

Radiostacja UKF

Kamizelki ratunkowe

Koło ratunkowe

System nawigacji

Radio

Komputer pokładowy

System przejechania linii ciągłej

Noktowizyjna kamera cofania

Kamera z rejestratorem jazdy

Internet

TV

DVD

Aplikacje systemu Android

Prędkościomierz

Obrotomierz

Wskaźniki temperatury

Oleju, komory silnika i ciśnienia powietrza

Siekiera

Saperka

Pagaj

Bosak

Apteczka

Lewarek

Liny cumownicze

Pokrowiec

Sprawdź filmy